آخرین اخبار

جهش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در آستانه انتخابات+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: بورس تهران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شاهد رشد تراز ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بود.

اشتراک گذاری
06 تیر 1403
کد مطلب : 14160

عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۲۰ هزار و ۵۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۸۵ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۴ هزار و ۵۵۷ واحدی در رقم ۶۷۳ هزار و ۲۷۴ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۳ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۵۱۳ واحد به سطح ۱۱۸ هزار و ۴۵ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و شپنا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شبهرن، مبین و شنفت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا، هرمز و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، مارون و تجلی نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، مادیرا و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان بود که ۲۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش کمتر از یک درصد به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان رسید. 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۷۰۴ میلیارد تومان بود. 

پس از افران، اهرم بیشترین ارزش معاملات را داشت و فیروزا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد یاقوت و شتاب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۶۰۴ میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. فولاد در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد افران و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =